I dette forløb har eleverne fra forskellige folkeskoler i skoledistriktet fået et indblik i tysk som fremmedsprog ud fra et merkantilt perspektiv. Eleverne var ud fra forskellige fag og vinkler opfordret til at betragte og udarbejde en fremlæggelse til den fiktive case ”Normal åbner en ny butik i Flensborg”. I tysk brobygningen har vi her med henblik til elevernes tyskniveau i 9. klasse først dannet os et overblik over, hvilke produkter eleverne plejer at købe i Normal med hjælp af en Padlet. Derudover har vi kategoriseret forskellige produkter i produktgrupperne, der findes hos Normal og øvet disse med hjælp af en Quizlet. Sammen har vi kigget på nogle af Normals marketingslogans på Facebook og gennem stilladsering prøvet at oversætte disse. I slutningen har eleverne selv produceret et velkommenstilbud med henblik til de produkter og marketingslogans, vi arbejdede med.
Leave a Reply Annuller svarDin e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *Comment Name* Email* Gem mit navn, mail og websted i denne browser til næste gang jeg kommenterer.